Jdi na obsah Jdi na menu

Recenze: MZH - Frajeři se vrací (2006)

7. 3. 2008

Obrazek

Další recenze se týká alba od skupiny M.Z.H. Frajeři se vrací. Tato skupina hrát umí, má chytlavé melodie (které zpestřuje Jaroušek se svým klarinetem). Deska Frajeři se vrací je už druhá a nyní dokonce chystají i třetí, která by měla vyjít do konce roku. K první desce se vrátím možná později, teď se jdem kouknout na Frajery.
Zvukově jsou Frajeři na výši, je zde výrazně slyšet elektrická kytara i Jarouškův klarinet. Takový obohacený punk... Takže se občas objeví nějaký ten nářez. Deska začíná písní Kambek (která začíná úryvkem z Četníka), jak už název napovídá, tak se v ní zpívá o megalomanském návratu kapely, že jsou nejlepší a tak podobně. Druhá pecka se jmenuje Hrací hodiny, patří mezi mé oblíbené z alba, protože má dobrou melodii a vtipný text. Pojednává o tom, že tatínek koupil harantům hrací hodiny a pak natáh brka. Třetí na řadě je Mydlovarská strašlivá. Mydlovary (ano, ta vesnice u Budějic, podle které se jmenuje poslední deska Tří sester), ve kterých podle této písně vznikají pálenky z hoven, což asi pravda není. Tato píseň je jednoduše řečeno o chlastu. Písnička Frajer, která obsahuje refrén, kterému patří také název desky, je o hippiesáckým básníkovi, který si musí vzít cikánku nebo bude mít v hlavě díru. Další písnička se jmenuje Spasitel a je o schovaném muslimském teroristovi a o dementnosti jejich myšlení. Když někoho zabijou, tak je to poslání a ne vražda. Prostě jsou to trošku mentálně postižení dementi. Písnička Kachna je mírně ujetá. Je o hladové divoké kachně. Nowak je zase o chlápkovi, co začal nosit kufříček už jako hodně mladý a ten kufr mu nakonec přirostl k ruce. Pivo, buřty, autodrom – tak se jmenuje první deska M.Z.H. a tady je to 8. písnička. A je jednoduše o pivu, buřtech a autodromu. Další je krátká verze Tajemství D.L. (Daniela Landy), kterou Hrbatí hrají jen na koncertech. Tady je to jen "pozvánka": "Chcete znát tajemství Daniela Landy? Tak přijďte na koncert".  Mnoho fanoušků Dana Landy je proti této písničce, ale co. Každý má právo říct svůj názor. Následuje Trojfarebný kokot, který je zazpívaný slovensky! Další je Motorkář a je o tom, že chlápek neumí balit holky, tak si proto koupí Kawasaki, aby po ňom holky letěly samy. Jenže se mu na prvním výjezdu něco semele a na tý motorce se vymlátí. Tak jí dal radši rychle pryč. Ano, nastupují Trempíci, které zpívá sám mistr Fanánek. A je o trempech a jejich bezstarostném životě. Písnička Smíchov je typický punk a také je o punkáčích. Indián je pomalá písnička a je takového smutnějšího rázu, opět zpívaná slovensky. Také zde v pozadí zpívá Supice. Další je Dein Kampf, která je o vrazích, kteří se chystají zabít taxikáře. Předposlední skladba se jmenuje Zima a je překvapivě o zimě. Ale i o chlastu. Desku zavírá Hajtla, ve které zazní i harmonika a je to taková klasická trempská uzavíračka.

Tak, finální hodnocení Frajerů zní: Je to docela povedená deska, která obsahuje několik výborných písní, chytlavé melodie a povedené texty. Doporučuji všem!

Hodnocení: 82%

Poznámka: v článku je chybná informace, kterou náš recenzent přehlédl!