Jdi na obsah Jdi na menu

Malá reportáž aneb jedna ze zastávek pro radost!

13. 11. 2008

Už podruhé se vydaly kapely Tři sestry a Divokej Bill na společné turné. Opět se spojily a jedou po republice. Koncert je typický svým rozdělením na dvě části, na dva výstupy a pravidelným se střídáním souborů v pořadí hraní. Letos je nachystáno deset zastávek a jednou z nich je i ta zlínská. 6. listopadu se to všechno rozjelo na hale Novesta!

Obrazek

I když koncert začínal až v osm, do haly jsem přišel už po šesté hodině. Ještě probíhala zkouška Divokého Billa a tak jsem sledoval bubeníka Marka Žežulku a pod pódiem stojícího Vaška Bláhu, který ladil svou kytaru. Něco málo po osmé to začalo. Nejprve se na video projekci objevili lídři obou kapel a vtipně podali vážnou věc. Že nemáme sedat za volant pod vlivem alkoholu. Fanánek tvrdil, že si dokonce pořídil i čelovku, to když jde večer z hospody, aby nešlápl na žáby.

První byl na scéně Divokej Bill. To byla potěšující zpráva. Já sice nic proti Billovi nemám, jeho muzika mi nevadí, ale přece jen si nedovedu představit, že by byly první Ségry. Přesto musím říct, že koncerty Tří sester s MZH, Doctorem P.P. nebo E!E jsou lepší. Zpátky k našemu koncertu. Na pódiu stojí Divokej Bill, v hale je příšerné vedro a atmosféra je ještě taková zakřiknutá. To se ovšem postupně zlepšovalo. Bill odehrál skvělý set, plno hitů a velice se mi líbil výkon Marka Žežulky. V průběhu výstupu se na jednu písničku připojil i kytarista Sester Zdeněk Petr a na píseň Bohužel byl na pódium přizván Ing. Magor, který ji pěkně odzpíval. Samozřejmě nemohl chybět přídavek a poté se Billové rozloučili. Nastalo asi půl hodinové čekání, aby si soubory mohly prohodit nástroje. To hodně lidí využilo k nadýchání se čerstvého vzduchu, protože uvnitř to bylo děsné. Zlaté venkovní koncerty.

Tři sestry jsou nachystány a už zní tradiční intro, tedy Vlachovka. Poté přišla samozřejmě Ztráta imunity. Ale repertoár byl pozměněný. V seznamu se objevují i zcela nově oprášené hity. Vypíchl bych hlavně Divný stavy a Sny o lahvích sody. To se dlouho nehrálo. "Obě písničky mě hodně potěšily. V tom playlistu mi možná trochu chybí Gel na prdel, ale to není tak úplně od Sester," povídá Dáňa Deluxe Král. Mnozí vědí, že Dáňa je nyní hlavní technik Tří sester, protože Jonys je vážně zraněn. A také je skvělý bubeník MZH. Nálada na "parketu" byla zcela jiná. Pogovalo se, pařilo se a nikdo už nestál v klidu. Přesto bych měl dva poznatky. Zatímco u Billa byl zvuk v pohodě, tak u Sester mě občas dělal problém. Ale určitě byl lepší, než třeba na loňském turné Mydlovary. A také mi přišlo, že soubor není v takové náladě, jako na ostatních koncertech. Chyběly mi tam nějak ty tradiční "scénky". "To si nemyslím, řekl bych, že to byl stejný koncert, jako každej jinej. Jen byl kratší. Ale myslím, že soubor byl v zápalu," popisuje svůj pohled Dáňa. A ještě dodává: "Asi to bude tím, že to nevidíš až tak často."  V závěru koncertu donesl právě Dáňa štafle na pódium a nastala chvíle Jarouška a Kácy. Zpěv ve výšce. Že by další věc, která se stává koncertní tradicí? "Asi ne, protože na dalších koncertech se nám, respektive Kácovi s Jarouškem nepodařilo najít štafle. Ale oni zase něco vymyslej," usmívá se Dáňa. Poté se na pódiu ukazuje Vašek Bláha z Billa a Milan Cimfe, který dělá na turné zvukaře. Dozněla Kovárna a soubor se loučí. Ovšem ani teď nechybí přídavek. Celý sesterský výstup zakončuje Modlitba pro partu a následný popěvek Muzikanti, co děláte. Je konec. Může začít balení a přesun na hotel, kde bude večírek pokračovat! Výsledek? Zase další skvělý zážitek. A jak se líbila zlínská zastávka souboru? "Byla skvělá, jako vždy," zakončuje naše povídání šéftechnik Tří sester a bubeník MZH.

Autor: Jakub Malovaný